Czekoladowy budyń jaglany zdrowe słodkości dla dzieci.

czekoladowybudyńjaglanyikona

Składniki:

kasza jaglana, mleko migdałowe, sól himalajska, banan, syrop z agawy, karob, cynamon, płatki migdałów

Kasza jaglana – jest lekkostrawna i nie uczula, bo nie zawiera glutenu. Ma właściwości antywirusowe, odkwaszające, zmniejsza stan zapalny błon śluzowych (wysusza nadmiar wydzieliny), jest zatem dobrym domowym lekarstwem na katar.
Kasza jaglana zawiera krzemionkę, mającą zbawienny wpływ na włosy, skórę i paznokcie. Krzem pełni też ważną rolę w mineralizacji kości (zapobiega ich odwapnianiu) oraz przemianie materii.

Mleko migdałowe – to bogactwo minerałów – posiada zapas magnezu, manganu, selenu, żelaza, wapnia i potasu. Charakteryzuje go również duża zawartość witaminy E. Te właśnie składniki sprawiają, że mleko migdałowe skutecznie wspiera układ odpornościowy, ma działanie antyoksydacyjne, co wspiera zarówno wygląd skóry jak i chroni przed poważnymi chorobami oraz reguluje poziom cholesterolu. Trzeba przyznać, że główną grupą, którą może zainteresować mleko migdałowe oprócz wegan są osoby z nietolerancją laktozy, stosujące dietę bezglutenową. Inną zaletą tego mleka nad krowim jest zawartość zdrowszego tłuszczu oraz brak kazeiny. Ma również mniej cukru, jest więc mniej kaloryczne i dzięki temu bardziej przyjazne dla osób na diecie odchudzającej.

Sól himalajska – zawiera ponad 80 mikro i makroelementów w formie koloidalnej, w tym również magnez, cynk, wapń i żelazo. Dodanie soli himalajskiej do posiłków, może pomóc wyrównać niedobór substancji mineralnych. Wzmacnia i odtruwa organizm, eliminuje toksyny, równoważy pH organizmu.

Miód – sprawdza się w profilaktyce chorób serca, miażdżycy i nadciśnienia, działa też wspomagająco w chorobach układu pokarmowego, moczowego, a nawet nerwowego.
Miód lipowy jest jasny, ma delikatny kwiatowy zapach i lekko ostry smak. Warto go spożywać na wiele sposobów, bo zawiera sporo substancji odżywczych. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że obróbka cieplna może zniszczyć te pozytywne właściwości. Zanim więc dodamy miód do kawy, herbaty czy zwykłej przegotowanej wody, poczekajmy aż płyn przestygnie do 30 st.

Banan – bogaty jest w potas, magnez i selen chroniące przed chorobami serca. Ilość potasu regulującego ciśnienie krwi i gospodarkę wodną jest bardzo wysoka. Ponadto banany zawierają pierwiastki śladowe takie jak miedź, cynk, selen, fluor, mangan i jod

Karob – to inaczej chlebek świętojański Nie zawiera alergenów oraz posiada niską zawartość tłuszczu, co czyni ją zdrowym zamiennikiem kakao i często stosowanym dodatkiem do wypieków czy deserów.
Pomaga w leczeniu biegunki oraz korzystnie wpływa na nadkwasotę żołądka. Stanowi bogate źródło witamin z grupy B: B1, B2 oraz B3, a także zawiera witaminę A, E oraz D. Ponadto znajdujemy w tej roślinie cenne pierwiastki, jak magnez, żelazo, wapń i fosfor

Cynamon – dodaje energii i witalności. Pobudza trawienie, zaopatruje organizm w błonnik pokarmowy, zapobiega nadkwaśności oraz działa przeciwbiegunkowo. Przyprawa ta usprawnia dopływ krwi do mózgu, dzięki czemu szare komórki dostają więcej tlenu oraz składników odżywczych. Pomaga nam to w lepszym zapamiętywaniu, poprawia naszą koncentrację. Cynamon ma właściwości rozgrzewające, nie należy stosować go w nadmiarze, szczególnie w ciepłych porach roku.

Migdały – powinny znaleźć się w diecie przyszłej mamy. Nie tylko ze względu na zawartość kwasu foliowego, który jest niezbędny do rozwoju dziecka. Migdały to także sposób na nudności w ciąży i występującej często w drugim i trzecim trymestrze zgagi.
Migdały, mimo że zawierają sporo tłuszczu i są kaloryczne, sprzyjają odchudzaniu. Zawarte w nich NNKT regulują metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się zbędnej tkanki tłuszczowej. Poza tym migdały zawierają dużo błonnika, który szybko i na długo wypełnia żołądek, dając uczucie sytości.

Przepis

  1. Do garnka wsyp pół szklanki kaszy, wlej pół szklanki wody i pół szklanki mleka migdałowego
  2. Dodaj szczyptę soli himalajskiej, ugotuj do miękkości
  3. Ugotowaną kaszę przełóż do miksera
  4. Dodaj 1 banana, 1 łyżkę miodu
  5. 4 łyżki karobu (lub kakao), szczyptę cynamonu
  6. Składniki zmiksuj
  7. Budyń przełóż do szklanki i posyp płatkami migdałów

Zobacz film: